Zwemmer Maarten van der Weijden, winnaar van een gouden medaille op de Olympische Spelen van 2008, maakt zich sterk voor de sector Zorg en Welzijn en heeft zich opnieuw als ambassadeur verbonden aan de Week van Zorg en Welzijn. Dit jaarlijkse evenement vindt in 2018 van 12 tot en met 17 maart plaats. Ruim duizend locaties van zorg- en welzijnsorganisaties in het hele land openen dan hun deuren voor het grote publiek.

Voor het zesde achtereenvolgende jaar voert de grootste sector van Nederland campagne onder het motto ‘Maak kennis met kunde’. Het doel is de veelzijdigheid van Zorg en Welzijn te tonen, de nieuwe ontwikkelingen laten zien en vooral de mensen die er werken in de schijnwerpers te zetten. Belangstellenden, buurtbewoners, (aankomende) studenten, vrijwilligers, cliënten en mantelzorgers kunnen komen kijken naar het werk van de 1.2 miljoen medewerkers en 450.000 vrijwilligers die zich dagelijks met passie en professionaliteit inzetten voor hun cliënten en patiënten.

Ambassadeur Maarten van der Weijden
“Vorig jaar ben ik met veel plezier ambassadeur geweest voor de Week van Zorg en Welzijn. Ik heb een kijkje mogen nemen achter de schermen bij zorg en welzijn en heb gezien dat daar met enorm veel passie wordt gewerkt. Ik heb de kennis en kunde van de zorgprofessionals zelf ook mogen ervaren in de tijd dat ik kanker had. Ik was in goede handen en dat gaf mij vertrouwen in mijn herstelproces. Ik ben daar heel dankbaar voor.” Van der Weijden wil graag het belang van die goede zorg en dienstverlening voor de maatschappij benadrukken. “We leven in een maakbare wereld waarin we allemaal kunnen doen wat we willen. Maar als je ziek wordt en je hebt hulp nodig merk je pas echt dat hulp krijgen niet iets vanzelfsprekends is. Ik ben erg blij en trots dat ik ook in 2018 weer ambassadeur voor deze sector mag zijn”.

Doorzetters
Maarten van der Weijden is een echte doorzetter. Afgelopen weekend zwom hij nog van Amsterdam naar Rotterdam. In totaal legde hij meer dan 80 kilometer zwemmend af. Maar zoals hij het zelf zegt: ‘De echte doorzetters zitten in de zorg. Ik hoop dat zorgprofessionals en het grote publiek tijdens deze Week elkaar ontmoeten om zo een beter beeld te krijgen van de vele mogelijkheden die de sector te bieden heeft en kennis die we in pacht hebben.’

Samenwerkingsverband RegioPlus
De Week van Zorg en Welzijn is een initiatief van het landelijk dekkend samenwerkingsverband van 14 regionale werkgeversorganisaties. Zij houden zich onder meer bezig met de arbeidsmarkt van Zorg en Welzijn. De werkgeversorganisaties werken samen in de Stichting RegioPlus (www.regioplus.nl) die de Week van Zorg en Welzijn coördineert. Het doel van de campagne is het bevorderen van een inspirerend, veelzijdig en realistisch imago van de sector Zorg en Welzijn.

!-- Google-code voor remarketingtag -->